Mgr. Magdaléna Zachová

Master's thesis

Využití typologie osobnosti v emočním marketingu

The usage of personality typology in emotional marketing
Abstract:
Diplomová práce pojednává o propojení typologie osobnosti a emočního marketingu. Teoretická část nejprve zobrazuje základní témata, která jsou stavebním kamenem druhé části práce. Emoční marketing, typologie osobnosti, neuromarketing a nákupní chování jsou čtyři oblasti teoreticky rozpracovány z hlediska jejich terminologie, druhů, specifikace a metod, a to celé v kontextu digitálního prostředí. Následující …more
Abstract:
The present master thesis deals with the connection between personality typology and emotional marketing. The theoretical part first shows the basic themes that are the building blocks of the second part of the thesis. Emotional marketing, personality typology, neuromarketing and buying behaviour are the four areas theoretically elaborated in terms of their terminology, types, specifications and methods …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication