Bc. Marian Obr

Master's thesis

Marketingová komunikace produktu okázalé spotřeby jako investice do společenské pozice

Marketing Communications of Product Conspicuous Consumption as an Investment in Social Position
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou investování do společenské pozice a marketingovou komunikací produktů okázalé spotřeby, specificky motocyklů. Vychází z teoretických hypotéz oboru marketingové komunikace, ale také sociologie, ekonomie a dalších. Zadáním výzkumné sondy bylo seskupit kazuistiky marketingové praxe a s jejich pomocí uskutečnit vlastní výzkum, a tak ověřit předpoklad, že motocykl …more
Abstract:
The thesis deals with the issues of investing into a given social status, and it also embraces marketing communications of conspicuous consumption products represented by motorcycles in this thesis. The thesis is based not only on theoretical hypotheses in the field of marketing communications but it also uses the findings from sociology, economics and other relevant areas. The probe hereof aimed to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2017
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní