Filip Čurda

Bachelor's thesis

Vliv reklamy v přestávce amerického Super Bowlu na cenu a objem prodaných akcií inzerujících

Influence of television advertising during the american Super Bowl on the price and volume of shares of advertising companies
Abstract:
Tato práce zkoumá vliv televizní inzerce a následného hodnocení reklamy spotřebiteli v průběhu události amerického Super Bowlu na změnu hodnoty a obchodovaného množství akcií inzerujících společností. Pomocí srovnání vývoje hodnot pro cenu a objem obchodovaných akcií inzerujících společností s trendem v intervalech kolem události Super Bowl v průběhu let 2010-2014, prokazuji, že zde žádný celkový vliv …more
Abstract:
This thesis examines the impact of television advertising and subsequent consumer rating of commercials during the American event Super Bowl on a change of price and volume of stocks of companies that advertised. Using the development of values compared to the price and volume of shares of companies that advertised during the event over the years 2010-2014 with trend at intervals around the Super Bowl …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 2. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2014
  • Supervisor: Dominik Stroukal
  • Reader: Klára Čermáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/42425

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie