Small Talk in Business Meetings across Cultures – Pavla KOLOMAZNÍKOVÁ
Pavla KOLOMAZNÍKOVÁ
Bachelor's thesis
Small Talk in Business Meetings across Cultures
Small Talk in Business Meetings across Cultures
Abstract:
This bachelor thesis deals with small talk, its meaning based on culture and analysis of appropriate and inappropriate topics for small talk. The first chapter explains the meaning and the purpose of small talk. The second chapter handles analysis of topics for small talk in three different cultures.Abstract:
Tato bakalářská práce se podrobně zabývá společenskou konverzací, jejím pojetím v různých kulturách a analýzou témat vhodných a nevhodných ke společenské konverzaci. První kapitola vysvětluje čtenářům podstatu a účel společenské konverzace. Druhá kapitola se zabývá analýzou témat ke konverzaci ve třech odlišných kulturách.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2012
Accessible from:: 4. 5. 2012
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KOLOMAZNÍKOVÁ, Pavla. Small Talk in Business Meetings across Cultures. Zlín, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.5.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 4. 5. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Euro po pádu Lehman Brothers jako vhodná či nevhodná budoucí měna pro ČR
David Nejedlý -
Brownfield: definice konceptu a jeho vývoj v kontextu urbánních teorií a politik.
Kamil Daněk -
Esencialistická definice umění
Mária Rosulková -
Firemní kultura v nadnárodních společnostech a jejich pobočkách
František Němec -
Kultura fitness jako sociální jev
Lukáš DRÁBEK