Bc. Pavla Suchomelová

Diplomová práce

Rozdíly mezi vztahy fonologického povědomí a psaným projevem u dětí s typickým vývojem psaní a s dysgrafií

Differences between phonological awareness and written expression relationships in children with typical writing development and dysgraphia
Anotace:
Úvod: Pojetí vývojové dysgrafie se napříč odbornou literaturou liší. Někdy je vnímána jako porucha jemné motoriky (české pojetí), jindy jako porucha hláskování, gramatiky a organizace myšlenek v textu anebo se nerozlišuje od dyslexie (zahraniční pojetí). Od rozdílného vnímání se odvíjí i nesoulad, zda se vývojová dysgrafie pojí s narušením fonologického povědomí či nikoliv. V zahraničí je dysgrafie …více
Abstract:
Introduction: The definition of developmental dysgraphia differs throughout the literature. Sometimes it is defined as a disorder of fine motor skills (Czech definition), other times it is characterized by problems with spelling, grammar, and organization of ideas in text, or it is included in the definition of dyslexia (foreign definition). This inconsistency in definitions results in controversy …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 12. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 19. 1. 2023
  • Vedoucí: PhDr. Katarína Šafárová, Ph.D.
  • Oponent: Mgr. Monika Nacházelová

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta