Rozdíly mezi vztahy fonologického povědomí a psaným projevem u dětí s typickým vývojem psaní a s dysgrafií – Bc. Pavla Suchomelová
Bc. Pavla Suchomelová
Diplomová práce
Rozdíly mezi vztahy fonologického povědomí a psaným projevem u dětí s typickým vývojem psaní a s dysgrafií
Differences between phonological awareness and written expression relationships in children with typical writing development and dysgraphia
Anotace:
Úvod: Pojetí vývojové dysgrafie se napříč odbornou literaturou liší. Někdy je vnímána jako porucha jemné motoriky (české pojetí), jindy jako porucha hláskování, gramatiky a organizace myšlenek v textu anebo se nerozlišuje od dyslexie (zahraniční pojetí). Od rozdílného vnímání se odvíjí i nesoulad, zda se vývojová dysgrafie pojí s narušením fonologického povědomí či nikoliv. V zahraničí je dysgrafie …víceAbstract:
Introduction: The definition of developmental dysgraphia differs throughout the literature. Sometimes it is defined as a disorder of fine motor skills (Czech definition), other times it is characterized by problems with spelling, grammar, and organization of ideas in text, or it is included in the definition of dyslexia (foreign definition). This inconsistency in definitions results in controversy …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 12. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/f39n0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 1. 2023
- Vedoucí: PhDr. Katarína Šafárová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Monika Nacházelová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SUCHOMELOVÁ, Pavla. \textit{Rozdíly mezi vztahy fonologického povědomí a psaným projevem u dětí s typickým vývojem psaní a s dysgrafií}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/4a6qs2/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Psychometrické vlastnosti Škály hodnocení studenta a Rodičovského dotazníku jako pomocných nástrojů ke screeningu vývojové dysgrafie
Alžběta Muroňová -
Možnosti a meze pokročilých metod hodnocení a měření vývojové dysgrafie
Anežka Ondráčková -
Možnosti speciálně pedagogických intervencí u žáků se specifickými vývojovými poruchami školních dovedností - dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie a syndromu ADHD
Jitka Vnoučková