Jakub Kříž
Master's thesis
Multi-Fractal Terrain Generation
Multi-Fractal Terrain Generation
Abstract:
Cílem této práce je navrhnout a implementovat generátor multi-fraktálního terénu v prostředí Unity, se zaměřením na jeho realističnost a přizpůsobitelnost, který je schopný generovat nekonečný terén. Generátor je doplněn o rozdělení terénu jednoduchými biomy, procedurálním texturováním, LOD systémem, hydraulickou erozí a generováním jezer a jeskyní.Abstract:
The aim of this thesis is to design and implement a generator of a multi-fractal terrain in Unity, focusing on its realistic look and customizability, which is able to generate terrain over infinite distances. This generator is expanded by a partitioning of the terrain by simple biomes, procedural texturing, LOD system, hydraulic erosion and by generating lakes and caves.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q6114/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2019
- Supervisor: doc. Fotios Liarokapis, PhD
- Reader: Mgr. Milan Doležal
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Applied Informatics / Service Science, Management and Engineering
Theses on a related topic
-
Procedural Generation of Riverbeds in Enfusion Engine
Jakub Ivanický -
Fractal Terrain Generation
Adam Jurík