MgA. Simona MRÁZOVÁ

Doctoral thesis

Komorní písňová tvorba Jana Grossmanna z pohledu interpretačního

CHAMBER SONG COMPOSITIONS OF JAN GROSSMANN FROM INTERPRETATION VIEW
Abstract:
Tato disertační práce pojednává především o komorní písňové tvorbě českého skladatele Jana Grossmanna (1949). Její zaměření je z části biografické, ale rozsáhlejší část představuje díl interpretačně-analytický. Práce detailně mapuje čtyři písňové cykly Písničky o třech tečkách (1974), Milostné písně (1984), O hrůzách (1988) a Tři písně pro dva soprány a klavír na texty Jiřího Žáčka (2019), které skladatel …more
Abstract:
This disertation focuses mainly on chamber song works by Jan Grossmann (born 1949). It is partly biographical, but its larger part is based on an analytical and performance-oriented standpoint. The dissertation presents a detailed map of four song cycles, namely Písničky o třech tečkách (Three-Dot Songs) (1974), Milostné písně (Love songs) (1984), O hrůzách (Of Terrors) (1988) and Tři písně pro dva …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Eva Dřízgová, Ph.D., Mgr. Dr. Phil. Viktor Velek, Ph.D., Mgr. Martin Čurda, Ph.D., doc. Alexandr Vovk, ArtD., doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MRÁZOVÁ, Simona. Komorní písňová tvorba Jana Grossmanna z pohledu interpretačního. Ostrava, 2024. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Fakulta umění

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Fakulta umění