Lucie Koliševová

Master's thesis

Marketingová strategie franchisingového řetězce

Marketing strategy of a franchise chain
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií franchisingového řetězce a jako příklad uvádí francouzskou společnost Yves Rocher, která je známá svými rozličnými marketingovými aktivitami a především svým věrnostním programem. Cílem práce je detailně popsat fungování franchisingového řetězce na českém trhu na příkladu společnosti Yves Rocher, vyhodnotit její marketingovou strategii a prostřednictvím …more
Abstract:
This Master's thesis deals with the marketing strategy of a franchise chain illustrated by the example of Yves Rocher, a French company known for its various marketing activities and above all its loyalty program. The objective of this thesis is to describe in detail how a franchise chain works in the Czech market and illustrate it by the example of Yves Rocher company, to evaluate its marketing strategy …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2013
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/37408