Rozhodovanie v počítačových hrách - porovnanie metód umelej inteligencie – Miroslav Kačeriak
Miroslav Kačeriak
Master's thesis
Rozhodovanie v počítačových hrách - porovnanie metód umelej inteligencie
Decision Making in Computer Games - a Comparison of Artificial Intelligence Methods
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl vytvořit 3D herní prostředí, ve kterém se může hráčská postava volně pohybovat a interagovat s NPC agenty, jejichž rozhodování je řízené různými algoritmy strojového učení. První část této práce je věnována seznámení se s problematikou strojového učení, vymezení pojmů a popisu využitých algoritmů. Tyto algoritmy jsou rozděleny do dvou skupin. První spadá do oblasti …moreAbstract:
This thesis aims to create a 3D game environment in which the player character can move freely and interact with NPC agents whose decision making is controlled by various machine learning algorithms. The first part of this thesis is devoted to the introduction of machine learning, the definition of terms and the description of the algorithms used. These algorithms are divided into two groups. The first …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2023
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/150338
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2023
- Supervisor: Jan Platoš
- Reader: Martin Němec
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KAČERIAK, Miroslav. \textit{Rozhodovanie v počítačových hrách - porovnanie metód umelej inteligencie}. Online. Master's thesis. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Fakulta elektrotechniky a informatiky. 2023. Available from: https://theses.cz/id/4bqxfa/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB – Technická univerzita OstravaVSB – Technical University of Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyMaster programme / field:
Informační a komunikační technologie / Informatika a výpočetní technika
Theses on a related topic
-
Symbolické metody strojového učení a rozhodovací stromy
Vojtěch Habrnal -
Machine learning and other robust approaches at the service of survival analysis: Alternatives to selected methods in statistical inference and prediction
Lubomír Štěpánek -
Machine Learning in Prediction of Asset Price Bubble Bursts
Martin Hvězda -
Application of Machine Learning Models within Credit Risk Modelling
Petr Nguyen -
Speeding up inference time of neural machine translation
Martin Geletka -
Modelování tržního rizika pomocí metod strojového učení a umělé inteligence
Ondřej Lasák -
Umělá inteligence v moderním marketingu –analýza vybraných případů
Caroline Novitskaia -
Arne X: výuková počítačová hra
Ondřej Mrázek