Rozhodovanie v počítačových hrách - porovnanie metód umelej inteligencie – Miroslav Kačeriak
Miroslav Kačeriak
Master's thesis
Rozhodovanie v počítačových hrách - porovnanie metód umelej inteligencie
Decision Making in Computer Games - a Comparison of Artificial Intelligence Methods
Anotácia:
Tato diplomová práce si klade za cíl vytvořit 3D herní prostředí, ve kterém se může hráčská postava volně pohybovat a interagovat s NPC agenty, jejichž rozhodování je řízené různými algoritmy strojového učení. První část této práce je věnována seznámení se s problematikou strojového učení, vymezení pojmů a popisu využitých algoritmů. Tyto algoritmy jsou rozděleny do dvou skupin. První spadá do oblasti …viacAbstract:
This thesis aims to create a 3D game environment in which the player character can move freely and interact with NPC agents whose decision making is controlled by various machine learning algorithms. The first part of this thesis is devoted to the introduction of machine learning, the definition of terms and the description of the algorithms used. These algorithms are divided into two groups. The first …viac
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/150338
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2023
- Vedúci: Jan Platoš
- Oponent: Martin Němec
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KAČERIAK, Miroslav. \textit{Rozhodovanie v počítačových hrách - porovnanie metód umelej inteligencie}. Online. Diplomová práca. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta elektrotechniky a informatiky. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/4bqxfa/.
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita OstravaVSB – Technical University of Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyMaster programme / odbor:
Informační a komunikační technologie / Informatika a výpočetní technika
Práce na příbuzné téma
-
Symbolické metody strojového učení a rozhodovací stromy
Vojtěch Habrnal -
Machine learning and other robust approaches at the service of survival analysis: Alternatives to selected methods in statistical inference and prediction
Lubomír Štěpánek -
Machine Learning in Prediction of Asset Price Bubble Bursts
Martin Hvězda -
Application of Machine Learning Models within Credit Risk Modelling
Petr Nguyen -
Speeding up inference time of neural machine translation
Martin Geletka -
Modelování tržního rizika pomocí metod strojového učení a umělé inteligence
Ondřej Lasák -
Umělá inteligence v moderním marketingu –analýza vybraných případů
Caroline Novitskaia -
Arne X: výuková počítačová hra
Ondřej Mrázek