Zahrada jako estetický objekt (a jako umělecké dílo?) – Eliška ŠPAKOVÁ
Eliška ŠPAKOVÁ
Bakalářská práce
Zahrada jako estetický objekt (a jako umělecké dílo?)
The Garden as an Aesthetic Object (or as an Art?)
Anotace:
Tato práce se bude věnovat problematice vnímání okrasných zahrad tak, jak je pojednána v díle současného filozofa Davida E. Coopera a filozofky Mary Millerové. Představí otázku zahrady jako specifického estetického objektu, jenž je odlišný od přírodního estetického objektu na jedné straně, i od uměleckého díla na straně druhé. Práce si rovněž položí otázku, z jakých důvodů nejsou již zahrady kladeny …víceAbstract:
This thesis addresses the issue of perception of ornamental gardens as it is discussed in works of contemporary philosophers David E. Cooper and Mara Miller. It will present the question of the garden as a specific aesthetic object, which is different from a natural aesthetic object on one side and an artwork on the other side. The thesis will also ask a question about the reasons why gardens are not …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 7. 2013
Zveřejnit od: 26. 7. 2013
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Ondřej Dadejík, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
ŠPAKOVÁ, Eliška. Zahrada jako estetický objekt (a jako umělecké dílo?). Č. Bud., 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 26.7.2013
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 26. 7. 2013 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Filozofická fakultaJIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Estetika
Práce na příbuzné téma
-
Propagace současného umění v době COVIDu - analýza online aktivit Centra současného umění DOX
Daria Dymova -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
Umění jako technologie – případová studie sbírky Muzea moderního umění Olomouc
Petr Gerneš -
Student umění jako návštěvník galerie. Případová studie Krajské galerie výtvarného umění ve Zlíně.
Veronika Žídková -
Autonomie umění mimo instituce umění
Filip Hauser -
Využití nových médií a prezentace digitálního umění na Brno Art Open (2008–2022). Příspěvek k lokální historii mediálního umění
Simona Hladůvková -
Muzeum jako misto prezentace umeni, MuseumsQuartier a Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien
Lucie Drdová -
Kybernetické umění 2. poloviny 20. století. Přínos Jasii Reichardtové pro umění nových médií
Hana Bělohradská
Název
Vložil
Vloženo
Práva