Jan GREČL

Bachelor's thesis

Výběr nového materiálu a návrh technologického postupu výroby spojkového kotouče

Choice of a new material and design of technological process for production of a clutch disc
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá výběrem nového materiálu a návrhem technologického postupu výroby spojkového kotouče pro třecí kotoučovou spojku používanou v motorech GYRTECH. Teoretická část se věnuje popisu konstrukce, funkce a základnímu rozdělení nejpoužívanějších třecích spojek. Analyzuje současný stav výroby spojkových kotoučů pro třecí spojky. Popisuje problematiku používání spojkových kotoučů, jejich …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with a choice of a new material and design of technological process for production of a clutch disc intended for friction disc clutch, found in GYRTECH engines. Theoretical part describes design, materials, usage, function and basic distribution of the most frequently used clutches of this kind, one chapter is dedicated particulary to the disc itself. This document presents …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Petr Majrich, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

GREČL, Jan. Výběr nového materiálu a návrh technologického postupu výroby spojkového kotouče. Ústí nad Labem, 2016. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta výrobních technologií a managementu

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta výrobních technologií a managementu

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Production Technology and Management

Bachelor programme / field:
Engineering / Materials and Technologies in Transport