Lenka BENEŠOVÁ

Bachelor's thesis

Podpůrná opatření u žáka s Aspergerovým syndromem

Support measures for the pupil with Asperger syndrome
Abstract:
Pro bakalářskou práci jsem zvolila kvalitativní přístup, jehož součástí je případová studie. Výzkumným problémem této práce je podpůrné opatření u žáka s Aspergerovým syndromem. Jednotliví účastníci - třídní učitel, asistent pedagoga a rodiče žáka rozumí stanoveným podpůrným opatřením (asistent pedagoga) u žáka s Aspergerovým syndromem v ZŠ. Data byla získána metodu polostrukturovaného rozhovoru a …more
Abstract:
For this bachelor thesis I have chosen a qualitative approach, which includes a case study. The research problem of this work is a supportive measure for a pupil with Asperger syndrome. Individual participants - class teacher, teacher's assistant and parents - understand the pupil with a supportive measure (teacher's assistant) with a pupil with Asperger syndrome in primary school. The data were obtained …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Renata Hajná, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BENEŠOVÁ, Lenka. Podpůrná opatření u žáka s Aspergerovým syndromem. Ústí nad Labem, 2019. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta