Analýza firmy Mountfield a možnosti její expanze na zahraniční trhy – Kateřina Marešová
Kateřina Marešová
Master's thesis
Analýza firmy Mountfield a možnosti její expanze na zahraniční trhy
Analysis of Mountfield Company and opportunities to expand abroad
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou české firmy se zahradní technikou, bazény a hobby produkty. Na základě této analýzy je vybrána a zhodnocena země, do které by v budoucnu bylo možné expandovat. Následně je vybraný trh segmentován a je proveden targeting a positioning produktů firmy Mountfield. Jako poslední část diplomové práce je vytvořen marketingový mix pro dotyčný trh a zákazníky.Abstract:
Final thesis deals with an analysis of a Czech firm Mountfield which business activity lies in selling of garden equipment, swimming pools and hobby products. Based on this analysis a country is chosen, which is suitable for a future expansion. Consequently, the chosen market is segmented together with creating a targeting and positioning of Mountfield products on this market. Marketing mix for the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 10. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/44433
Thesis defence
- Date of defence: 7. 1. 2015
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Jakub Nováček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/44433
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Využití marketingových nástrojů ve společnosti DENA-JP, s.r.o.
Jiří Poukar -
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
Digital marketing plan for a book using service-oriented marketing mix
Silvia Nagyová -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Marketingový mix a strategický marketing ve vybraných službách
Jan Slanec -
Marketingový mix vo vybraných vinárstvach Malokarpatských vinohradov
Petra Klemová -
Bankový marketing, základné zásady, súvislosti, marketingový mix a postup vybranej komerčnej banky v SR
Boris Rezník -
Marketingový mix Still Create s.r.o.
Natália Šestáková