Rola sentimentu pri predikovaní ekonomickej aktivity – Bc. Michaela Kolesárová
Bc. Michaela Kolesárová
Bakalářská práce
Rola sentimentu pri predikovaní ekonomickej aktivity
The role of sentiment in predicting economic activity
Abstract:
The aim of this study is to examine the predictive capabilities of economic sentiment indices in forecasting economic activity in three selected European Union countries. The study focuses on evaluating whether the inclusion of these indices in forecasting models contributes to reducing prediction errors. To estimate the models, vector autoregressive (VAR) models and autoregressive (AR) models were …víceAbstract:
Cieľom tejto práce je preskúmať predikčné schopnosti indexov ekonomického sentimentu pri prognózovaní ekonomickej aktivity v troch vybraných krajinách Európskej únie. Práca sa zameriava na zhodnotenie, či začlenenie týchto indexov do predikčných modelov prispieva k zmenšenie predikčných chýb. Na odhad modelov boli použité vektorové autoregresné modely (VAR) a autoregresné modely (AR). Predikčná analýza …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2025
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/tpn1n/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2025
- Vedoucí: Ing. Jakub Moučka
- Oponent: Ing. Martin Kutlak
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Ekonomie / Ekonomie
Práce na příbuzné téma
-
Sentiment a nejistota u vybraných aktiv českého a německého trhu
Michaela Krumlovská -
Nezaměstnanost ve vybraných státech Evropské unie - Česká republika, Slovenská republika, Rakouská republika a Řecká republika
Tereza Vacková -
Nezaměstnanost ve vybraných státech Evropské unie - Česká republika, Spolková republika Německo a Polská republika
Marek Šindelář -
A Deep Story of the Czech: The Social Meanings of Roma in Czech Society
Ondřej Klíma -
Competitiveness of marketing agencies lead by non-Czech managers on the Czech market
Maria Kurynova -
Nezaměstnanost ve vybraných státech Evropské unie – Česká republika a Spolková republika Německo.
Natálie Andrlíková -
Nezaměstnanost ve vybraných státech Evropské unie – Česká republika a Polská republika
Tereza Belová