Barbora Štěpánková

Master's thesis

Analýza odlišností v chování spotřebitelů na trhu luxusní kosmetiky v závislosti na způsobu nakupování

Analysis of differences in consumer behavior in luxury cosmetics market depending on the purchase method
Abstract:
Cílem diplomové práce je představit rozdíly v chování mezi spotřebiteli, kteří nakupují luxusní kosmetiku na internetu a kteří ji naopak nakupují pouze v kamenných prodejnách. Na základě případové studie luxusní kosmetické značky a kvantitativního výzkumu budou identifikovány hlavní motivační faktory nákupu a případná doporučení pro značku Kiehl’s. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část …more
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to introduce differences in behaviour between consumers who buy luxury cosmetics online and who buy it in-store. The main factors that lead to the purchase will be identified on the basis of a case study of luxury cosmetics brand and quantitative research. Subsequently, the recommendations for the Kiehl's brand will be presented. The theoretical part focuses on definition …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2018
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Dominika Hartová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71606