Interkulturní prvky v reklamě a jejich dopad na chování spotřebitelů majoritní společnosti – Bc. Veronika Novotná
Bc. Veronika Novotná
Master's thesis
Interkulturní prvky v reklamě a jejich dopad na chování spotřebitelů majoritní společnosti
Intercultural elements in advertising and their impact on consumer behavior of the majority company
Abstract:
Diplomová práce zkoumá problematiku globalizace, kultury, interkulturalismu, diverzity, inkluze, rovnosti, stereotypů a dalších blízkých témat. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jakým způsobem česká společnost napříč jednotlivými generacemi vnímá odraz diverzity a interkulturních prvků v reklamě, přičemž analýza probíhala na reklamních sděleních společnosti About You SE & Co. KG. S ohledem na …moreAbstract:
The thesis explores the issues of globalization, culture, interculturalism, diversity, inclusion, equality, stereotypes and other related topics. The main objective of this thesis was to find out how Czech society across generations perceives the reflection of diversity and intercultural elements in advertising, with the analysis conducted on advertising messages of About You SE & Co. KG. In view of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 1. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 22. 2. 2023
- Supervisor: Mgr. Dagmar Sieglová, M.S.Ed. Ph.D.
- Reader: Emil Velinov, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVOTNÁ, Veronika. \textit{Interkulturní prvky v~reklamě a~jejich dopad na chování spotřebitelů majoritní společnosti}. Online. Master's thesis. Mladá Boleslav: Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. 2023. Available from: https://theses.cz/id/4gze8h/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.Master programme / specializace:
Ekonomika a management / International Marketing
Theses on a related topic
-
The use of employer branding to attract and retain top talent
Sarra Msakni -
Diverzita a inkluze v marketingové komunikaci automobilek
Otakar Pachovský -
Ageismus - mýty o stáří v očích mladé generace
Marta Pleskotová -
Etnické a rasové předsudky v postojích dnešní mladé generace
Antonín VONDÁL -
Rasové a etnické předsudky v postojích dnešní mladé generace.
Michaela ZACHRLOVÁ -
Etnické a rasové předsudky v postojích dnešní mladé generace
Jan Navrátil -
Úroveň jazykové kultury v denících Brněnský deník Rovnost a Právo
Vladimíra Krejsová -
Kultura v Blansku. Série story pro Blanenský deník Rovnost
Klára Gromszká
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights