Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli – Kristýna HOLAROVÁ
Kristýna HOLAROVÁ
Bachelor's thesis
Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli
Consumers' perception of the Fair Trade mark
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak spotřebitel vnímá Fairtradovou značku. Dalším cílem je zjistit jaké produkty spotřebitel nakupuje a zda je pro něj důležitá udržitelná spotřeba. Tohoto cíle je dosaženo pomocí dotazníkového šetření. Fair trade pojednává o správném přístupu k producentům ze zemí globálního jihu. Snaží se zamezit vykořisťování především pěstitelů a dětské práci. Jedná se o globálně …moreAbstract:
The main objective of this thesis is to find out how the consumer perceives the Fairtrade mark. The other objective is to find out what products the consumer buys and if the sustainable consumption is important for consumers. This objective is achieved through a survey. Fair trade means a correct approach to producers of the Global South. Fair trade prevents from exploitation of growers and children …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Šalamoun
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOLAROVÁ, Kristýna. \textit{Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics. 2018. Available from: https://theses.cz/id/4i1ljn/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HOLAROVÁ, Kristýna. Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli. Č. Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Ekonomická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Management and Business Economics
Theses on a related topic
-
Fair Trade in the Czech Republic: Comparative Analysis of Fair Trade in the Czech Republic and Germany
Marie ŽÁČKOVÁ -
Fair Trade jako podpora udržitelného rozvoje
Sára MAKKIEHOVÁ -
Uplatnění konceptu Fair Trade ve vybraném maloobchodním řetězci
Andrea Machová -
Fair trade v ČR
Hana Řezáčová -
Nové pohledy na fenomén Fair Trade
Veronika BENEŠOVÁ -
Etika a ekonomika. Fenomén fair trade.
Nika Malyjurková -
Etika a ekonomika. Fenomén fair trade.
Kryštof Kaplan -
Etika a ekonomika. Fenomén fair trade a "fast fashion".
Natálie Artimovičová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights