Zvýšení konkurenceschopnosti farmaceutického podniku pomocí nástrojů komunikačního mixu – Bc. Jakub Bína
Bc. Jakub Bína
Diplomová práce
Zvýšení konkurenceschopnosti farmaceutického podniku pomocí nástrojů komunikačního mixu
Increasing the Competitiveness of the Company by using the Tools of Communication Mix
Anotace:
Tato diplomová práce řeší problematiku marketingové komunikace farmaceutických společností v České republice. Jejím dílčím cílem je kriticky zhodnotit obchodní aktivity, které v českém farmaceutickém prostředí probíhají, a podrobit vztah lékaře a farmaceutické společnosti hlubší analýze. Hlavním cílem práce je vytvoření uceleného doporučení pro farmaceutickou společnost, které je zaměřeno na efektivní …víceAbstract:
The diploma thesis addresses the issues relating to the marketing communication of the pharmaceutical companies in the Czech Republic. There have been two partial goals. The first goal was to make a critical evaluation of business activities which takes place in the pharmaceutical environment in the Czech Republic. The second goal was to perform a deeper analysis of the relationship between the physicians …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 4. 2021
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/nhcha/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2021
- Vedoucí: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
- Oponent: PhDr. Martina Švecová, MSc
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Marketingová komunikace / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
The Role of Technology, Food, and Pharmaceutical Companies in the Use of Prison Labor in the USA
Anežka MORYSOVÁ -
Impact of ESG on Corporate Financial Performance: pharmaceutical industry
Anastasiia Mazurok -
IMPLEMENTATION OF MODERN TRENDS IN CRM SYSTEM OF SELECTED PHARMACEUTICAL COMPANY
Valeriya Dmitricheva -
Employer branding of the pharmaceutical companies as a tool for recruitment students and recent graduates for business-related positions
Alla Strakhova -
Fundamental analysis of the US pharmaceutical sector
Yelyzaveta Artiushenko -
Use of data analytics in IT project management: A case study of a pharmaceutical company
Anna Kassirova -
Design of a Project to Optimise the Change Management Process in a Pharmaceutical Company
Klaudia Máliková -
Implementation of Lean Principles in Selected Pharmaceutical Company
Pavlína Michaláková