How Sponsored Content Affects Viewership on Twitch.tv – Bc. Martin Řehořík
Bc. Martin Řehořík
Bachelor's thesis
How Sponsored Content Affects Viewership on Twitch.tv
How Sponsored Content Affects Viewership on Twitch.tv
Abstract:
Tahle explorativní studie je rozdělena do dvou částí. V první části se věnuji testování validity schéma Cheunga a Huanga, které se zaměřuje na 9 person, které sledují e-sport události. Druhá část je zaměřená na nalezení sponzoringových faktorů, které jsou spojené s pozitivním vnímáním her. Hlavním cílem je najít nejlepší možnou cestu, která je pozitivně vnímána, pro vývojáře ke tvorbě reklamy na jejich …moreAbstract:
This explorative research is divided into two parts. First part involves testing the validity of Cheung and Huang scheme of 9 personas that watch e-sports events (i.e. Starcraft II tournaments). Second part aims to find the sponsorship factors that are related to positive perception of games. The main goal is to find a way for developers to advertise their game that is most positively perceived. All …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/x64rv/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 2. 2018
- Supervisor: prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.
- Reader: prof. Martin Kreidl, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Applied Informatics / Social Informatics
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.