Bc. Martin Adámek

Bachelor's thesis

Reklamy na doplňky stravy a jejich etičnost

Advertisements for food supplements and ethics of advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma Reklamy na doplňky stravy a jejich etičnost. Je rozdělena do tří částí: teoretické, analytické a návrhové. První část se zabývá definicemi pojmů reklamy, doplňků stravy a etiky. Druhá část rozebírá vybrané doplňky a jejich reklamy. Třetí část navrhuje, jak přizpůsobit problémové reklamy, aby vyhověly platné legislativě a také z pohledu etiky. Práce obsahuje …more
Abstract:
This bachelor’s dissertation is focused on advertisements for food supplements and their attitude towards ethics . It is divided into three parts : the first is theoretical, the second is analytical and the third part proposes possible alternatives. The first part deals with definitions and concepts of advertising supplements and ethics. The second part discusses selected supplements and advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2014
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication in the Service Industry