Barbora Bičišťová

Bachelor's thesis

American Consumerism of the 1950s and the Beat Generation

American Consumerism of 1950´s and the Beat Generation
Abstract:
Tato práce se zabývá vzestupem konzumerismu ve Spojených státech v padesátých letech, událostmi, které měly na tento vývoj zásadní vliv a projevy typickými pro konzumenty s materialistickými tendencemi. Hlavním cílem této práce je identifikace těchto projevů v dílech Lawrence Ferlinghettiho a Gregoryho Corsa. Práce se dále zaměřuje na postoj těchto autorů k materialistickým hodnotám konzumeristické …more
Abstract:
This paper focuses on the rise of consumerism in the United States in the fifties and on the events that were most influential concerning the development of causes. It further presents the most typical expressions of material tendencies in consumers. The main aim of this paper is the identification of these expressions in the work of Lawrence Ferlinghetti and Gregory Corso and their attitude towards …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Olga Roebuck, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Bičišťová, Barbora. American Consumerism of the 1950s and the Beat Generation. Pardubice, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Bachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education