Native versus non-native English teachers and their influence on students – Barbora GŘIVNOVÁ
Barbora GŘIVNOVÁ
Bachelor's thesis
Native versus non-native English teachers and their influence on students
Native versus non-native English teachers and their influence on students
Abstract:
This bachelor thesis examines the differences between native and non-native English teachers and explores their impact on students' improvement in English. The first chapter deals with a general description of the different aspects of teaching and their importance in teaching English. The second chapter looks at the different aspects in the teaching of native and non-native teachers and how their students …moreAbstract:
Přehledová bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi rodilými a nerodilými učiteli angličtiny a zkoumá jejich vliv na zlepšení studentů v angličtině. První část se zabývá obecným popisem jednotlivých aspektů výuky a jejich důležitosti při výuce angličtiny. Druhá část se věnuje jednotlivým aspektům ve výuce učitelů rodilých a nerodilých mluvčích a jak je jejich studenti vnímají z hlediska výslovnosti …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Petra Charvátová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GŘIVNOVÁ, Barbora. \textit{Native versus non-native English teachers and their influence on students}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/4me5rc/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
GŘIVNOVÁ, Barbora. Native versus non-native English teachers and their influence on students. Olomouc, 2024. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English: teaching focus / English: teaching focus
Theses on a related topic
-
Zpětné hodnocení výuky angličtiny v mateřské škole žáky 2. stupně základní školy
Barbora Petrlová -
Rodilý vs. nerodilý mluvčí coby učitel češtiny jako druhého jazyka: problematika akcentu ve výuce dětí
Tereza Netíková -
Využití metod badatelsky orientované vyuky a vyuky STEM (science - technology - engineering - mathematics) při práci s nadanymi žáky ve věku 8 až 12 let.
Jakub IVANIČ -
Belgie v hodine francouzstiny jako jazyka ciziho - jakym zpusobem zahrnout toto tema do vyuky.
Marie GODFROID -
Vliv média na efektivitu výuky výškopisu: experimentální srovnání kolaborativní výuky v imerzivní virtuální realitě
Hynek Tejkl -
Zlepšování vlastní výuky: akční výzkum se zaměřením na plánování výuky
Gabriela Havlínová -
Projekt vybavení učebny praktické vyuky se zaměřením na měření karoserií osobních a užitkových vozidel.
Miroslav Musil -
Zjišťování kvality výuky cizího jazyka: Vývoj a aplikace nástroje pro posuzování míry zastoupení vybraných komponent a charakteristik kvality výuky
Pavel Zlatníček
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights