Základní produktové a prodejní formáty čaje. Čajovny – Ladislav PACLÍK
Ladislav PACLÍK
Bachelor's thesis
Základní produktové a prodejní formáty čaje. Čajovny
Basic product and sales formats of tea. Tearooms
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena především na čaj a jeho popularitu mezi jeho konzumenty, a také na popularitu fenoménu čajoven v České republice. Teoretická část práce je soustředěna na rostlinu Camellia sinensis, ze které se čaj vyrábí. Pozornost je zaměřena na pěstování čaje, úpravu a zpracování čaje, rozdělení čaje z nejrůznějších pohledů a obchod s čajem. Mimo jiné je zde zmíněno rozdělení čaje …moreAbstract:
This bachelor thesis is oriented primarily on tea and the popularity among its consumers, and also on popularity of the "phenomenon" tearooms in the Czech Republic. The theoretical part of thesis deals with Camellia sinensis, the plant of which is tea produced. The attention is paid to the cultivation of tea as well as on the treatment of tea, the distribution of tea and the trade with tea. Finally …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 9. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Hana Doležalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PACLÍK, Ladislav. \textit{Základní produktové a prodejní formáty čaje. Čajovny}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics. 2016. Available from: https://theses.cz/id/4nhy56/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
PACLÍK, Ladislav. Základní produktové a prodejní formáty čaje. Čajovny. Č. Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Ekonomická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Management of Commerce
Theses on a related topic
-
Čajovny jako nový typ veřejného prostoru
Zuzana ULMANNOVÁ -
Historie čaje, čaj jako podnikatelský záměr
Victoria Arlazarova -
Návrh marketingových strategií pro zelený čaj: Analýza a modifikace kupního rozhodování spotřebitele
Pavel Trnka -
Cesta čaje v České republice po roce 1989- čaj jako kulturní fenomén
Ivana GREGOROVÁ -
Co stojí za šálkem čaje ze Srí Lanky? Čaj a jeho vliv na rozvoj Šrí Lanky
Bára Konášová -
Cesta čaje v České republice po roce 1989 - čaj jako kulturní fenomén
Ivana GREGOROVÁ -
Japonský zelený čaj
Karolína STARÁ -
ČD čaj
Denisa VÁŇOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights