Karel Kuruc

Bachelor's thesis

Cena jako komunikační nástroj

Price as the Communication Tool
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá cenou produktu a možnostmi, jak pomocí ceny komunikovat se spotřebitelem. Shromažďuje obecné informace a doporučení, od základního nastavení ceny při zavádění produktu na trh, po manipulaci s cenou během dalších fází životního cyklu produktu. Dále popisuje psychologické účinky ceny a její prezentace spotřebitelům. V praktické části je proveden Holandský cenový test, který …more
Abstract:
Bachelor thesis deals with price of product and possibilities how to communicate with consumer by using price. It collects general information and recommendations, from basic price setting during market introduction of the product, to price manipulation during other phases of product life cycle. It also describes the psychological effects of the price and its presentation to consumers. In the practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2018
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication