Bc. Simona Tomšíková

Master's thesis

Převýchovný proces ve výchovném ústavu a jeho efektivita očima umístěných mladých dospělých a odborných pracovníků

The re-education process in an educational institution and its efficiency through the eyes of placed young adults and professionals
Abstract:
Diplomová práce si klade za cíl zmapovat proces převýchovy probíhající ve výchovných ústavech. Práce se bude zabývat prostředky tohoto procesu a jeho následnou efektivitou. V teoretické části bude popsána institucionální výchova jako celek, nadále zde budou popsány jednotlivé typy a druhy zařízení. Část teoretická bude zaměřena také na historický vývoj institucionální výchovy v českých zemích. V návaznosti …more
Abstract:
The diploma thesis aims to map the process of re-education that takes place in youth detention centre. The thesis is going to discuss the means of this process and its consequent effectiveness. The theoretical part should describe institutional upbringing as a unit. Later, individual types of institutions should be discussed as well. The theoretical part should also cover the historical development …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Albín Škoviera, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Tomšíková, Simona. Převýchovný proces ve výchovném ústavu a jeho efektivita očima umístěných mladých dospělých a odborných pracovníků. Pardubice, 2022. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Master programme / field:
Resocialization Pedagogy / Resocialization Pedagogy