Vzdělávací systém ve Francii - srovnání výuky geografie – Mgr. Petr Barták
Mgr. Petr Barták
Master's thesis
Vzdělávací systém ve Francii - srovnání výuky geografie
Abstract:
Cílem diplomové práce je prozkoumat vzdělávací systém Francie se zaměřením na výuku geografie. Práce se zabývá strukturními složkami učebnice geografie a posledními trendy ve vzdělávání učitelů. Výsledkem je srovnání českého a francouzského přístupu k vzdělávání. Práce je doplněna o osobní zkušenosti různých představitelů obou systémů.Abstract:
The aim of the thesis is to explore the french education system, focused on the education of geography. It deals with the structural elements of textbooks of geography and also shows the latest tendency in education of teachers. The final result is the global comparison of czech and french aproach to the schooling in this field. The work is completed by the personal experience of the representatives …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 9. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dsz3s/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2006
- Supervisor: doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Geography