Dovednost čtení s porozuměním na příkladu 7. ročníku ZŠ – Mgr. Martina Jarošová
Mgr. Martina Jarošová
Bachelor's thesis
Dovednost čtení s porozuměním na příkladu 7. ročníku ZŠ
Skill of reading comprehension in example 7 School year
Abstract:
Bakalářská práce „Dovednost čtení s porozuměním na příkladu 7. ročníku ZŠ“ sleduje úroveň čtenářské gramotnosti u žáků 7. ročníku základní školy a studentů víceletého gymnázia. V mezinárodních výzkumech PISA a PIRLS nedosahují čeští žáci v oblasti čtenářské gramotnosti dobrých výsledků, přestože se na ni v současné době stále více poukazuje. Zejména pak na kvalitativní ukazatele čtenářské gramotnosti …moreAbstract:
The bachelor thesis “The Skill of reading with understanding on the example of the 7th year pupils” follows the level of reading literacy of pupils in the 7th year of the elementary school and students of grammar school. Czech students do not achieve good results in the field of reading literacy in the international evaluations made by PISA and PIRLS, even though this fact is pointed out more and more …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/syg3f/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Karla Ondrášková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.