Petra ZAJÍCOVÁ

Master's thesis

Obraz dětství na stránkách českých dějepisných učebnic a jeho srovnání s pojetím tematiky v učebnicích německých

View of childhood on Czech historical textbooks and its comparison with the concept of topics in textbooks of German
Abstract:
Cílem této diplomové práce je komparace obrazu dětství tak, jak jej zprostředkovávají české a německé učebnice pro základní školy a vyšší třídy gymnázia. Její součástí je krátký vhled do problematiky spolu s charakteristikou učebnicových sérií. Hlavní část práce se soustřeďuje na rozsah informací o podobě dětství v jednotlivých dílech učebního materiálu a jejich srovnání.
Abstract:
The aim of this thesis is the comparison of the image of childhood as it mediate Czech and German textbooks for elementary schools and higher secondary school classes. It includes a brief insight into the problems coupled with the characteristics of textbook series. The main part focuses on a range of information about the form of his childhood in various parts of teaching materials and their comparison …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 6. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 8. 2016
  • Supervisor: doc. PhDr. Blažena Gracová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ZAJÍCOVÁ, Petra. Obraz dětství na stránkách českých dějepisných učebnic a jeho srovnání s pojetím tematiky v učebnicích německých. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teaching for Secondary Schools / -Hi-Zsv SŠ

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.