Spotřebitelské chování: Proč spotřebitelé nakupují padělané zboží – Layla Hijazi
Layla Hijazi
Bachelor's thesis
Spotřebitelské chování: Proč spotřebitelé nakupují padělané zboží
Why do consumers purchase counterfeit goods?
Abstract:
Cíl této bakalářské práce je zjistit, proč spotřebitelé volí nákup padělaných produktů před koupí autentických výrobků od luxusních značek. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy týkající se této problematiky; například definice padělaného zboží, rozdělení spotřebitelů, spotřebitelské chování a 4P luxusu. V části praktické je provedeno dotazníkové šetření a rozhovory, kde jsou respondenti tázáni …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to investigate why consumers choose to purchase counterfeit products over buying authentic items from luxury brands. The theoretical part explains concepts related to this issue, such as the definition of counterfeit goods, segmentation of consumers, consumer behavior, and the 4Ps of luxury. In the practical section, a questionnaire survey and interviews are conducted …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petra Koudelková, Ph.D.
- Reader: František Milichovský, Ph.D. MBA
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTONNEWTON University Group
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
The Impact of Social Media on Chinese Consumers' Luxury Goods Consumption Behavior
Ruijie Yan -
Consumers’ Perception of Firm responses to Corporate Social Responsibilities within the Luxury Fashion Industry
Affaan Asma Manzil Luquman -
Corporate Social Responsibility and Brand Trust in Luxury
Alexandra Ganzyuk -
DIGITIZATION AS THE KEY TO SUCCESS IN COMMERCIAL COMMUNICATION OF LUXURY FASHION BRANDS
Sofia Kornas -
Analysis of Chinese Luxury Consumption and Consumer Behavior
Yabing Li -
Prestiž profese sociální práce pohledem studentů
Pavlína Gregušová -
Prestíž povolania všeobecnej sestry z pracoviska intenzívnej staroslivosti
Alica Karabinošová -
Loajalita, prestiž a umění. Státní ceny pro animátory v době normalizace
Kamila Jablonická