Mgr. Marcela Švendová

Bachelor's thesis

Teaching Reading Comprehension to Young Learners

Teaching Reading Comprehension to Young Learners
Abstract:
Tato bakalářská práce má metodologický charakter a je zaměřena na výuku čtení s porozuměním u mladších žáků. Čtení jako jedna z cílových jazykových dovedností je zde zkoumáno jako prostředek porozumění. V teoretické části jsou popsána specifika mladších žáků společně s přístupy k výuce čtení s porozuměním a motivací. V praktické části je představen čtenářský projekt a výzkum zaměřený na potvrzení úspěšnosti …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on a methodological field, namely on teaching reading comprehension to young learners. Reading, as one of the skills the EFL learners should acquire, is explored as the mechanism of understanding. In the theoretical part the specifics of young learners are described as well as the variety of approaches to teaching reading comprehension and motivation. In the practical part …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
  • Reader: Mgr. Pavla Buchtová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta