Myšlenkové mapy jako součást informačního vzdělávání v městských knihovnách: Tvorba metodických listů – Mgr. Zdeňka Sovková
Mgr. Zdeňka Sovková
Bachelor's thesis
Myšlenkové mapy jako součást informačního vzdělávání v městských knihovnách: Tvorba metodických listů
Mind maps as part of inforation education in the municipal libraries: Creating methodological papers
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití metody myšlenkových map při práci knihovníků a při jejich následném informačním vzdělávání. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů používaných v oblasti informačního vzdělávání a myšlenkových map. V praktické části jsou uvedeny návrhy metodických listů, které mohou být využívány knihovníky při vedení vzdělávacích lekcí.Abstract:
Bachelor's thesis deals with the possibilities of using mind mapping methods in the libraries and their subsequent information education. Theoretical part defines the basic terms of information education. The proposals of methodical papers, that can be used in management of training sessions by librarians, are presented in the practical part.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 8. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/u853v/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 9. 2014
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Dagmar Chytková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SOVKOVÁ, Zdeňka. \textit{Myšlenkové mapy jako součást informačního vzdělávání v městských knihovnách: Tvorba metodických listů}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2014. Available from: https://theses.cz/id/4s5in8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Globální výchova metodikou E-U-R
Kristýna Solnařová -
Využití učebního stylu žáka a myšlení E-U-R v hodinách pedagogiky žáků střední školy
Petra HÁJKOVÁ