Právo a hudba: Interpretace a improvizace - komparativní studie – Mgr. Michal Malaník
Mgr. Michal Malaník
Rigorózní práce
Právo a hudba: Interpretace a improvizace - komparativní studie
Law and music: Interpretation and improvisation – a comparative study
Anotace:
Tato rigorózní práce se zaměřuje na vzájemná propojení mezi právem a hudbou, zejména v oblasti jejich interpretačních procesů. Ukazuje základní podobnosti mezi oběma disciplínami a zabývá se otázkou, jak může být práce právního interpreta inspirující pro interpreta hudebního a naopak. Přestože jde o teoreticky zaměřenou práci, není omezena pouze na hodnocení dostupných interpretačních doktrín, ale …víceAbstract:
This doctoral thesis aims on the interconnection of law and music, especially on interpretive process performed in both. It shows basic similarities between these two areas of human activities and focuses on the question how the work of legal interpreters can be inspirational for the musical interpreters and vice versa. Although it is a theoretical publication, it doesn’t limits its goals just to show …víceKeywords
Interpretace improvizace právo hudba právní text notový zápis hudební dílo metodologie performance porovnání soudce výkonný umělec dirigent propojení. Interpretation improvisation law music legal text musical notation a piece of music methodology comparison judge performing artist conductor connection.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 7. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/u86cx/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 2. 2016
- Oponent: JUDr. Lukáš Hlouch, Ph.D., doc. JUDr. Zdeněk Kühn, Ph.D., LL.M.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasarykova univerzita
Právnická fakultaRigorózní řízení / obor:
Právo a právní věda / Právo
Práce na příbuzné téma
-
Role Dalily z opery Samson a Dalila a její interpretace
Tereza Horová -
Písňový cyklus Chansons grises a vybrané písně z cyklu Venezia od Reynalda Hahna a jejich interpretace
Tereza Horová -
a) Diplomový koncert - housle
Hana Feltlová -
Geometrické interpretace vybraných aspektů hudby
Veronika TRNKOVÁ -
Porovnání interpretace právního textu a hudby
Michal Malaník -
Problematika interpretace skladeb absolventského koncertu
Markéta Slavíková -
Porovnání zatížitelností vodičů venkovních vedení
Martina MUŽÍKOVÁ