Kryštof ELIÁŠ
Bachelor's thesis
Analýza brandu německých Netflix Originals
Original Netflix production and it's cuturally specific features
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá brandovací strategie, které Netflix uplatňuje na svou německou původní tvorbu. Cílem práce je tyto strategie popsat na základě čtyř zvolených kategorií: vizuálu, tématu, propagace a pouta s divákem. Výzkumné kategorie aplikuje na vzorek tří Netflix Original z roků 2017 až 2019. Vybranými pořady jsou Dark, Wir sind die Welle a Parfum. Skrz analýzu práce identifikuje jaké …moreAbstract:
This bachelor thesis researches the branding strategies of German Netflix Originals. The goal of this thesis is to describe these strategies on the basis of four research categories: Visuals, Theme, Advertising and The bond with the consumer. The research categories are being applied on a sample of three Netflix Originals from the years 2017 to 2019. The selected sample consists of the shows Dark, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Jana Jedličková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ELIÁŠ, Kryštof. Analýza brandu německých Netflix Originals. Olomouc, 2021. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Human Studies / TV and Radio Studies - Film Studies
Theses on a related topic
-
Role předplacených streamovacích služeb v každodennosti vybraných členů českého publika
Pavlína Černá -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Anastasiia Nasanovich -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
Vliv brand experience a brand love na šíření doporučení
Veronika Šupová -
Effect of Brand Experiences on Brand Loyalty & Customer Satisfaction
Paras Tanwar -
Brand characters` influence on perceived brand personality
Nikol Peterská -
Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand
Andrey Laptev
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights