Bc. David LIBERDA

Bachelor's thesis

Využití frameworku XNA při vývoji her

Usage of XNA framework in game development
Abstract:
Práce se zabývá frameworkem XNA a tvorbou her právě pod tímto nástrojem, který byl navržen jako zjednodušení DirectX. Popisuje framework XNA od základních informací a historie, až po samotný vývoj her a v neposlední řadě se také zabývá srovnáním XNA s knihovnami DirectX. K práci je také vytvořen praktický příklad jednoduché hry.
Abstract:
The Work deals with XNA framework and the creation of games by using this instrument, which was designed as a simplification of DirectX. XNA framework is described from the basic information and history to the game development and not least also deals with the comparison of XNA with DirectX libraries. A practical example of a simple game is also contained.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2010
Accessible from:: 21. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2010
  • Supervisor: RNDr. Marek Vajgl, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LIBERDA, David. Využití frameworku XNA při vývoji her. Ostrava, 2010. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 21.4.2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 21. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Přírodovědecká fakulta