Ing. Elena Trakalo

Bachelor's thesis

Postavení a obraz současné rodiny v reklamě

Image and position of modern family in advertising
Abstract:
Cílem práce je analyzovat postavení rodiny v reklamě, správné použití tohoto obrazu a sortiment zboží a služeb, v nichž je možné použit obraz rodiny v reklamních účelech. Má práce obsahuje dvě části: teoretickou a empirickou. V první části jsem popsala vývoj pojmu rodiny a její postavení s hlediska sociologie a reklamy. V těchto kapitolách jsem uvedla, že obraz rodiny muže existovat v různých formách …more
Abstract:
In my work I was trying to analyze position of a family in advertising. I tried to investigate the right usage of this image, to define and distinguish kinds of goods and services, which can be associated with the concept of a family in advertising. My work consists of two parts: theoretical and practical. In first part I wrote the meaning, understanding and views on the concept of the family. Also …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2011
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: PhDr. Iva Petrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication