Ing. Jana Walterová

Bachelor's thesis

Segmentace a targeting v direct marketingové praxi Sdružení SOS dětských vesniček

Segmentation and targeting in direct marketing practice of SOS Children’s Villages
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je problematika segmentace a targetingu direct marketingových kampaní realizovaných neziskovou organizací SOS dětské vesničky. Práce je rozdělena na dvě části – Teoretickou část, která se zabývá jednak základními pojmy direct marketingu, segmentace trhu a targetingu, a souběžně vysvětluje specifika neziskového sektoru a používání direct marketinku jako nástroje fundraisingových …more
Abstract:
The subject this thesis is the issue of segmentation and targeting of direct marketing campaigns implemented by NGO SOS Children's Villages. The thesis is divided into two parts - theoretical part, which focus on concepts of direct marketing, market segmentation and targeting, it also includes an explanation of the specifics of the nonprofit sector and the using the direct marketing as a tool for fundraising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Petr Váňa
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní