Fortesa Haziri

Doctoral thesis

Gamifikace a nákupní záměr

Gamification and purchase intention
Abstract:
Gamification has received considerable attention from researchers and practitioners. Disciplines, where gamification is widely studied, are archaeology, education, health, politics, and marketing. Regarding the definition, gamification is considered as an innovative set of activities to motivate and engage in enhancing processes. In consumer behaviour, game elements are viewed as important because …more
Abstract:
Gamifikaci byla věnována značná pozornost výzkumných pracovníků a odborníků z praxe. Disciplíny, kde je gamifikace široce studována, jsou archeologie, vzdělávání, zdraví, politika a marketing. Pokud jde o definici, gamifikace se považuje za inovativní soubor aktivit, které mají motivovat a zapojit se zlepšováním procesů. V chování spotřebitele jsou herní prvky považovány za důležité, protože mozkový …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 7. 2021
  • Supervisor: doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Haziri, Fortesa. Gamifikace a nákupní záměr. Zlín, 2021. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe