Mediální aktivismus a jeho projevy ve společnosti s nástupem nových médií – Bc. Kateřina Vágnerová
Bc. Kateřina Vágnerová
Bachelor's thesis
Mediální aktivismus a jeho projevy ve společnosti s nástupem nových médií
Media activism and its manifestations in society with the advent of new media
Abstract:
Tato bakalářská práce mapuje projevy nástupu nových médií ve společnosti v rámci mediálního aktivismu. Seznamuje s pojmy týkající se tohoto tématu, což jsou média, proces mediace, culture jamming, kulturní sabotáž apod. Práce popisuje změny tradičních médií s příchodem nových informačních technologií a jak se tyto změny projevují ve společnosti. Cílem je popsat, ne však vyčerpávajícím způsobem, jak …moreAbstract:
This thesis describes the advent of new manifestations of media in society in media activism. It introduces concepts regarding this subject, the media, the process of mediation, culture jamming, cultural sabotage. This work describes changes in traditional media with the advent of new information technologies and how these changes manifest themselves in society. The aim is to describe how the arrival …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w59ud/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. František Kůst
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Mediální aktivismus
Lucie Stejskalová -
Umění antireklamy. Literární tvorba Michala Hvoreckého jako projev kulturní, reklamní sabotáže.
Barbora Ambrozová -
Reklamná sabotáž optikou teórie "stratégií" a "taktík" Michela de Certeau
Beáta Révayová -
Reklama & street art jako legální a nelegální formy privatizace veřejného prostoru.
Milena Pelinková -
Probace a mediace ve statní sféře a neziskovém sektoru
Veronika TRCHALÍKOVÁ -
Populární geopolitika v USA - reflexe, zobrazení a mediace druhé války v Iráku prostřednictvím vybraných populárních médií
Tomáš HOSTÝNEK