Zuzana Šťastná

Master's thesis

Oceňování značky jako nehmotného majetku firmy

Valuation of a Trademark as an Intangible Property of a Firm
Abstract:
Diplomová práce se zabývá oceňováním značky jako nehmotného majetku firmy. Teoreticky je zde pojednáno jaký je rozdíl mezi značkou a ochrannou známkou, jaká je důležitost značky a podstata budování značky. Jsou zde popsány také oblasti, ve kterých je využíváno oceňování značky. Vybraná společnost je v praktické části podrobena několika analýzám a hodnota její značky je zjištěna pomocí metody licenční …more
Abstract:
Thesis deals with the valuation of a trademark as an intangible property of a firm. In the theoretical part is a treatise on the difference between brand and trademark. There is also explained the importance of brand essence and brand building. It also described the area, benefiting from brand valuation. The selected company is subjected to several analysis and the value of its brand is recognized …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 3. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2009
  • Supervisor: Marie Hesková
  • Reader: Milan Vodička

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/14153