Lic. Lucie Suszková

Master's thesis

Význam ilustrované předlohy při vykreslování prožívání postavy při vyprávění příběhu

The role of picture sequences in describing character experiences while storytelling
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na předčtenářskou gramotnost dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou nejprve vymezeny teoretické poznatky o narativu, se zaměřením na narativní vývoj dětí až po předškolní věk. Dále jsou v práci sumarizovány poznatky o příběhu a ilustrované předloze, které zároveň tvoří teoretické jádro pro empirické ověření …more
Abstract:
This diploma thesis focuses on the pre-reading literacy of preschool children. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines the theoretical knowledge about the narrative, focusing mainly on the narrative development of preschool children. Furthermore, the thesis summarizes the knowledge about the story and the illustrated artwork, which also forms the theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Zuzana Petrová, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Suszková, Lucie. Význam ilustrované předlohy při vykreslování prožívání postavy při vyprávění příběhu. Zlín, 2021. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe