Bc. Petra Kubešová

Master's thesis

Marketingové strategie veřejných produkcí se zaměřením na jazz konaných na území České republiky v letech 2010 až 2015 s přihlédnutím k jejich dramaturgii

Marketing strategy of public jazz production on the territory of the Czech Republic in the period 2010-2015 with focus on dramaturgy
Abstract:
Práce se zabývá marketingem veřejných produkcí, žánrově řazených do kategorie jazz, které se konaly na území České republiky v letech 2010 až 2015. Strategie jsou zkoumány prostřednictvím marketingových analýz příslušných akcí. Pozornost je též věnována dramaturgické koncepci. V souvislosti s tím otevírá obecnou otázku aktuálního obsahu žánrové kategorie jazz z hlediska dlouhodobého vývoje.
Abstract:
The thesis deals with marketing of public cultural jazz events productions in the Czech Republic taking place in the period 2010-2015. Strategies are researched by method of marketing analysis of individual events. Attention is also paid to the concept of dramaturgy. In that relation the thesis opens the general question of current content of jazz genre in terms of its long-term development.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 2. 2017
  • Supervisor: Mgr. Simona Juračková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Petr Macek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta