Die Welt der Werbung (Zur Funktion der Metapher darin) – Bc. Klára Hapková
Bc. Klára Hapková
Bachelor's thesis
Die Welt der Werbung (Zur Funktion der Metapher darin)
The world of advertising (About function of metaphor in advertising)
Abstract:
The thesis deals with the position of the metaphor in advertising. The first chapter of the theoretical part is capturing the progress of advertising, its types and the functions in nowadays; the second capture is about metaphors and theirs functions. There are particular examples of metaphors from advertising of tobacco, cosmetic and vehicle industry in the practical part of the work (which was created …moreAbstract:
Práce se zabývá postavením metafory v reklamě. První kapitola teoretické části zachycuje vývoj reklamy, její typy a funkce v dnešním světě, druhá kapitola je věnována teorii metafory a jejím funkcím. V praktické části práce, která vznikla na základě analýzy cca 6000 německých sloganů, jsou uvedeny konkrétní příklady metafor vyskytujících se v tabákové reklamě, v reklamě z oblasti kosmetiky a dopravních …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m4hjh/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2009
- Supervisor: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Use of conceptual metaphors in the description of the Israel-Palestine conflict in two Finnish newspapers
Yuliia Lytvynchuk -
Conceptual Metaphors Expressing the Concept of 'Pursuing Success' in Czech and English Opening Letters of Annual Reports
Simona CHMUROVÁ -
Konceptuální metafory v díle Jeana-Jacquese Rousseaua
Tomáš Thiel -
Analysis of Food Metaphors in English and Italian
Andrea Bártová -
Conceptual Metaphor Analysis of Xi Jinping’s OBOR speeches
Bohumila Vančurová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
Les figures de style dans l'oeuvre de J.M.G. le clézio et élaboration d'un support pédagogique
Anna MRÁZKOVÁ -
LES FIGURES DE STYLE DANS LA CITADELLE D´ANTOINE DE SAINT-EXUPÉRY.
Michaela KUSBACHOVÁ