Bc. Klára Hapková

Bachelor's thesis

Die Welt der Werbung (Zur Funktion der Metapher darin)

The world of advertising (About function of metaphor in advertising)
Abstract:
The thesis deals with the position of the metaphor in advertising. The first chapter of the theoretical part is capturing the progress of advertising, its types and the functions in nowadays; the second capture is about metaphors and theirs functions. There are particular examples of metaphors from advertising of tobacco, cosmetic and vehicle industry in the practical part of the work (which was created …more
Abstract:
Práce se zabývá postavením metafory v reklamě. První kapitola teoretické části zachycuje vývoj reklamy, její typy a funkce v dnešním světě, druhá kapitola je věnována teorii metafory a jejím funkcím. V praktické části práce, která vznikla na základě analýzy cca 6000 německých sloganů, jsou uvedeny konkrétní příklady metafor vyskytujících se v tabákové reklamě, v reklamě z oblasti kosmetiky a dopravních …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2009
  • Supervisor: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta