Bc. Kristýna Valíková

Bachelor's thesis

Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek

Retail store merchandising and shopping atmosphere
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá nákupní atmosférou a merchandisingem vybraných jednotek. Jejím cílem je charakterizovat, analyzovat a vyhodnotit nákupní atmosféru a uplatňování zásad merchandisingu v obchodních jednotkách Tesco a Billa v Jihlavě. Ke sběru dat byla použita pozorovací metoda a dotazníkové šetření. Získaná data byla analyzována a následně zhodnocena. Z výsledků vyplývá, že obě jednotky …more
Abstract:
This Bachelor thesis deals with shopping atmosphere and the merchandising of chosen units. The aim is to characterise, analyse and evaluate the shopping atmosphere and the enforcing of the merchandising principles in shopping units Tesco and Billa in Jihlava. The observational method and questionaires were used for collecting the data. Gained data were analysed and subsequently evaluated. The results …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Lenka Ližbetinová, PhD.
  • Reader: Ing. Renata Bednářová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích