Povědomí sluchově postižených vysokoškolských studentů o Ústavě ČR – Mgr. Barbora Hrdová Kolíbalová
Mgr. Barbora Hrdová Kolíbalová
Master's thesis
Povědomí sluchově postižených vysokoškolských studentů o Ústavě ČR
Privity of academic student with hearing impairment about Organic law Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou povědomí sluchově postižených vysokoškolských studentů o Ústavě České republiky. Práce upozorňuje na problematiku porozumění psanému textu sluchově postižených.Abstract:
The thesis focusses on awareness of univeristy students with hearing impairment about Constitution of the Czech Republic. The thesis emphasizes the fact that understanding of the written text can be a challenge for people with hearing impairment.Keywords
Sluchově postižený osobnost sluchově postižených kultura sluchově postižených čtení a porozumění psanému textu u sluchově postižených Ústava ČR. Person with hearing impairment personality of people with hearing impairment culture of people with hearing impairment reading and understanding the written text Constitution of the Czech Republic.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 7. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v3vbg/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 9. 2009
- Supervisor: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Receptivní dovednosti a techniky jejich rozvoje v učebnicích angličtiny na úrovni A1.
Monika Nehasilová -
Porovnání úrovně hlasitého čtení a čtení s porozuměním u žáků 2. ročníku základní školy
Vlasta Moravcová -
Recepce psaného textu u žáka se sluchovým postižením
Kateřina Mlčáková -
Rozvoj práce s informacemi ve školní praxi se zaměřením na schopnost psaní odborného textu u žáků 9. tříd základních škol
Veronika Jílková -
Spisovná slovní zásoba v psaném textu u žáků na 2. stupni základních škol
Nikola ULRYCHOVÁ -
Čtení u dětí s OMJ
Kateřina Machová -
Faktory ovlivňující výběr střední školy u sluchově postižených
Jana Kabeláčová -
Specifické aspekty občanskoprávních úkonů sluchově postižených
Miroslava Kočková