Self-monitoring a self-esteem jako determinanty Impression Managementu – Mgr. Bc. Zuzana Tomášková
Mgr. Bc. Zuzana Tomášková
Bachelor's thesis
Self-monitoring a self-esteem jako determinanty Impression Managementu
Self-monitoring and Self-esteem as Determinants of Impression Management
Abstract:
Záměrem výzkumu bylo zjistit, jak souvisí míra self-monitoringu a self-esteemu jedinců s četností použití taktik impression managementu. Pro výzkum byla zvolena metoda založená na taxonomii taktik dle Jonese a Pittmana, která zahrnuje pět taktik impression managementu – propagace vlastní osoby, lichocení, příkladné chování, zastrašování a žádání o pomoc. Výzkumný vzorek tvořilo 303 studentů vysoké …moreAbstract:
The aim of the research was to find out to what extent was the measure of self-monitoring and self-esteem of individuals dependent on the number of the impression management tactics’ applications. The method based on taxonomy of tactics by Jones and Pittman was chosen for the research. The method comprises five impression management tactics – self-promotion, ingratiation, exemplification, intimidation …moreKeywords
impression management taktiky impression managementu propagace vlastní osoby lichocení příkladné chování zastrašování žádání o pomoc sebemonitorování sebehodnocení tactics of impression management self-promotion ingratiation exemplification supplication intimidation self-monitoring self-esteem
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zwzku/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Marie Součková
- Reader: Mgr. Hynek Cígler, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Psychology
Theses on a related topic
-
Propagace jako součást managementu pro zajištění udržitelného rozvoje města na příkladu hl. m. Prahy
Lukáš Klimek -
Propagace věrnostního programu obchodní jednotky - podle vlastního výběru
Nicole Kořínková -
Metody propagace internetového obchodu
Pavel Mirgorodskii -
Povědomí imigrantek žijících v Brně o pomoci při domácím násilí
Neira Imširagič