(Ne)udržitelnost udržitelného spotřebního chování – František Hartmann
František Hartmann
Master's thesis
(Ne)udržitelnost udržitelného spotřebního chování
(Un)sustainability of sustainable consumer behavior
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou (ne)udržitelného spotřebního chování mladých lidí při výběru a nákupu chytrých telefonů s ohledem na environmentální aspekty spotřeby a produktu. Cílem práce je určit determinující faktory (ne)udržitelného chování vybraných cílových skupin při nákupu zkoumaných produktů. V této souvislosti budou také analyzovány strategie vybraných firem v daném odvětví, přičemž …moreAbstract:
The thesis is focused on the issue of (un)sustainable consumption behavior of young people in the selection and purchases of smartphones with regard to the environmental aspects of consumption and product. The aim of the work is to determine the determining factors of (un)sustainable behavior of selected target groups in the purchase of researched products. In this context, the strategies of selected …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90847
Thesis defence
- Date of defence: 22. 8. 2023
- Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
- Reader: Tomáš Kincl
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90847
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Business plan to establish a new coffee bar within the concept of social and environmental responsibility
Valeriya Shatskikh -
Customers' awareness and attitude toward environmental corporate social responsibility
Yu-Hsin Cheng -
Vliv společenské odpovědnosti firem na spotřebitelské chování
Lucia Holbíková -
Consumer culture and symbolic boundaries
Yana Mamedova -
Effects of Corporate Environmental Initiatives on Consumer Attitudes and Purchase Intention
Valeriya Nabok -
Consumer perception of green marketing in fast fashion
Natalia Lyskova -
A Nondeterministic File System Model for DiOS
Robert Konicar -
Operating system boot from fully encrypted device
Daniel Chromik