Barriers and drivers to the sharing economy from the customer perspective – Ing. Ogulcan Uçar
Ing. Ogulcan Uçar
Diplomová práce
Barriers and drivers to the sharing economy from the customer perspective
Barriers and drivers to the sharing economy from the customer perspective
Anotace:
Tato studie si klade za cíl prozkoumat hybné síly a překážky sdílené ekonomiky pro mladé imigranty v České republice a také to, jak tyto hybné síly a překážky ovlivňují zkušenosti těchto zákazníků. V rámci kvalitativní výzkumné strategie byly provedeny hloubkové rozhovory s uživateli sdílené ekonomiky. Studie ukázala, že zatímco negativní zpětná vazba, nekonzistence a nejistota byly hlavními překážkami …víceAbstract:
This study aims to investigate the drivers and barriers of sharing economy for young immigrants in the Czech Republic, as well as how these drivers and barriers impact those customers' experiences. In-depth interviews with users of the sharing economy were conducted as part of a qualitative research strategy. The study indicated that while negative feedbacks, inconsistency and uncertainty were the …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fm74w/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 6. 2023
- Vedoucí: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Oponent: Ph.D. Prateek Kalia
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Business Management / Business Management
Práce na příbuzné téma
-
Customer Prefferences Towards Online Food Delivery Services
Olesia Hlushchenko -
Customer perception of retail marketing strategies
Bishal Debbarma -
Customer preferences on the car market in the Central Europe
Artemii Busheev -
Development of e-commerce - analysis of customer behaviour and preferences when buying apparel
Aleksandra Kim -
Perception of the Sharing Economy Among Generation Y: Example of the City of Brno
Valeriy Ni -
Exploring the barriers and drivers of ESG in the German Mittelstand: A qualitative analysis of mechanical and plant engineering companies
Marsela Bebic -
Drivers, barriers and social considerations for AI adoption in Supply Chain Management
Johannes Engelbert Hangl -
Driving forces and barriers for e-commerce adoption in the Republic of Georgia
Elene Vadatchkoria