Pozitivní diskriminace v USA: Pohled na univerzitní vzdělávání – Magdaléna TOMANOVÁ
Magdaléna TOMANOVÁ
Bachelor's thesis
Pozitivní diskriminace v USA: Pohled na univerzitní vzdělávání
Affirmative Action in the United States: A Look at University Education
Abstract:
All federally funded institutions were required to take measures in a fight against minority group discrimination, whether on basis of race, skin colour, or national origin. American universities have often used affirmative action in admissions procedures as a means to achieve their goal of building a diverse environment and therefore helped in improving the quality of education. These procedures, …moreAbstract:
Všechny federálně financované instituce byly povinny přijmout opatření v boji proti diskriminaci menšinových skupin, ať už na základě rasy, barvy pleti či národnosti. Americké univerzity proto při přijímacích řízeních často využívaly pozitivní diskriminace, jakožto prostředku pro dosažení svého cíle o vybudování diverzního prostředí a napomohli tak zlepšit kvalitu vzdělávání. Takové postupy však vyvolaly …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 6. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jiří Flajšar, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
TOMANOVÁ, Magdaléna. Pozitivní diskriminace v USA: Pohled na univerzitní vzdělávání. Olomouc, 2024. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English: teaching focus / AJma-HKmi
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights