Mgr. Martin Holas

Bachelor's thesis

3D grafický engine pro počítačové hry

3D graphics engine for computer games
Abstract:
Cílem této práce je vytvořit jednoduchý 3D grafický engine pro počítačové hry, který dokáže vykreslit venkovní krajinu, nebe, sníh, déšť, 3D modely a jejich stíny a bude podporovat stereo projekci. Pro vykreslení jednotlivých částí scény bude použito několik technik pro urychlení vykreslení. Výsledný 3D engine pak bude moci sloužit jako základ pro další vývoj.
Abstract:
The purpose of this work is creation of simple 3D graphics engine for computer games which can render outdoor landscape, sky, snow, rain, 3D models and their shadows and which will support stereo projection. For each part of the scene some approaches for faster rendering will be used. Resulting 3D engine could be used as a base for future development.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 6. 2006

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2006
  • Supervisor: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Bachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.